Sunday, August 21, 2011

Gambar Nanu Baharuddin Pegang Anjing

Rasanya dah jadi trend kot artis bela@bermanja dengan anjing?Kekdahnya macam bela kucing kan?hehe

Terdahulu kita dikejutkan dengan kontroversi Syarifah Sofia dengan anjing beliau.Kali ini yang terbaru gambar pelakon, Nanu Baharuddin dilihat sedang bermanja dengan anjing yang agak comey gitu.

Gambar ini telah diupload sendiri oleh Nanu di facebooknya.Meh kita layan2 sikit gambar tu..






Perlu diingatkan disini, menyentuh atau memegang anjing hukumnya tidak berdosa dan menyalahi hukum islam.Apa yang perlu dilakukan mestilah disamak dengan air mutlak sebanyak 7 kali dan sekali dengan air bercampur tanah - Mazhab Shafie

Jadi dengan pendedahan gambar ini, janganlah kita hukum dan kutuk Nanu yer..mungkin dia cintakan semua makhluk Allah tak kira la anjing pn ;)

2 comments :

  1. hemm entah la, kalo aku bercakap kate aku kuno...memang ada hukum kata leh samak, tp mcm dah takde keje sgt nak bela anjing....kalo atas tujuan nak selamat kan ke, nak rawat ke ok la boleh diterima...

    lagipon apa yg jelas dan nyata dah tahu kan..mls nak cakap panjng...semua tu leh pk~

    ReplyDelete
  2. bukan nak menghukum,
    tp yg aku tau pegang anjing dalam keadaan sama2 kering tak kena samak..
    kalau x silap la..
    tapi kita boleh pk sndri la kot..
    anjing jenis yg lidah nya akan terkeluar sbb itu salah satu cara nak sejuk kan badan..
    kot ye pun x terkena la..
    mmg anjing tu sentiasa kering ke?

    ade sbb kenapa sesuatu benda tu dilarang..

    ReplyDelete